Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.09.2021 18:19 - Това беше моят град. С 32 работещи предприятия, без безработица, с гарантирано здравеопазване, образование, и работа!ва беше моят град. С 32 работещи предприя
Автор: bojinkata Категория: Новини   
Прочетен: 987 Коментари: 5 Гласове:
10

Последна промяна: 27.09.2021 18:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Днес един градски от ИТ сектора почти ми се скара, че съм почел рождения ден на Тодор Живков. Нарече текста ми „позорен“, и ме попита – къде съм щял да бъда аз, ако не бил паднал „режима“ тогава.

Ами да отговоря, а вие допълвайте за вашите си населени места:

 

В Димитровград. В работещ и пълен с хора и живот Димитровград. С 32 работещи предприятия, без безработица, с гарантирано здравеопазване, образование, и работа. С гарантирани пенсии, социални пакети, санаториуми, почивни бази, и всичко останало.

 

Щях да съм в град без дрехи втора употреба, без затворени магазини, с 56,000, а не с 12-15,000 население (статистиката лъже, предполагам, че знаеш. да не вземеш да ми цитираш уикито).

Щях да съм в град без престъпност, без хора, търкащи билетчета с нездрав блясък в очите, без хазартни зали.
Град, в който хората не се притесняваха от криминална хроника, и оставяха ключове от апартамента си под изтривалката, и всички го знаеха.

 

Щях да съм в град, където децата да играят навсякъде из града, без да се тревожа, без джендър-пропаганда в детските градини, училищата, без содомо-гоморианство.
Град, където момчетата стават мъже, а момичетата – жени. Момчетата бяха гаджета с момичетата, женеха се, раждаха се деца и нямаше нищо по-хубаво от това.

Щях да съм в град с поне 7-8 дискотеки, плюс още толкова в близките села, където заведенията и дансингите са пълни, но дрога и оръжие нямаше.

Щях да съм в град пълен с безплатен и лесно достъпен масов спорт.

Щях да съм в град, където учителите са уважавани хора, а не ровещи в кофите за боклук, или принудени да продават на неделния пазар, за да оцеляват.

Щях да съм в град, където при 56,000 има само една банка: ДСК, която даваше нисколихвени кредити и в предприятията работеше взаимно-спомагателна каса (без никакви лихви), и ЧСИ не изхвърляха хората на улиците за неизплатени кредити на банковите мошеници.

Щях да съм в град без бързи кредити.

Щях да съм в град с прекрасно поддържан парк „Пеньо Пенев“, с младежки серенади с китари по нощите там, със запазен парк Вапцаров, с работещо лятно кино като античен амфитеатър там, с ресторант „Простор“ (Севастопол), с езера, пълни с вода, лилии, и водоплаващи птици.

Щях да съм в град с поне 5-6 кина, работещ театър с местна наша актьорска трупа, с пълна зала на всяко представление.

Щях да съм в град без бездомници, бедни, и зарязани от Бога и държавата хора.

Щях да съм в град, където милицията не се шегува, и след престъплението следваше залавяне, бой, съд, и наказание.

И не смятам, че щеше да ми е зле.
Кое не е така?

Пламен Пасков

 

https://www.informiran.net/%d1%82%d0%be%d0%b2%d0%b0-%d0%b1%d0%b5%d1%88%d0%b5-%d0%bc%d0%be%d1%8f%d1%82-%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%b4-%d1%81-32-%d1%80%d0%b0%d0%b1%d0%be%d1%82%d0%b5%d1%89%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%bf%d1%80-3/




Гласувай:
10



1. kvg55 - bojinkata,
27.09.2021 19:33
Добре е изложено. И аз помня. Спях си в апартамента без да заключвам вратата.
На село също. Имаше криминални инциденти само между пияните в кръчмата.
Зле се молихме, а и господ грешно ни разбра.
цитирай
2. radostinalassa - Добре е , че и циганите ...
27.09.2021 19:41
бягат оттук, иначе щяхме съвсем да намалеем. Детските са 35 лв, а в Европа са много повече.Защо тулупа не се хвали с раждаемостта на българите и с детските?











цитирай
3. bojinkata - бягат оттук, иначе щяхме съвсем да ...
28.09.2021 09:04
radostinalassa написа:
бягат оттук, иначе щяхме съвсем да намалеем. Детските са 35 лв, а в Европа са много повече.Защо тулупа не се хвали с раждаемостта на българите и с детските?













Как да се хвали, там не е пипал, пък и не го интересува този предател! Не може де се краде от детските!


цитирай
4. bojo12345 - Някои работи са така, а някои са много идеализирани, през носталгичния поглед на човек, израстнал в града.
28.09.2021 10:39
Вярно е, че е имало предприятия, но Химкомбината е отнел хиляди декари плодородна земя, от комините му на разстояние километри, дори когато минаваш с влак, усещаш миризмите на сяра и азотни окиси.
Направиха японци фабрика за полиестерна коприна и се чудеха на българската "оправия" още тогава.
Когато се минаваше за минути с влака, около завод "Вулкан" всичко беше побеляло - сгради, покриви, улици.
Учителите може и да са взимали добри заплати, но там плащаше Химкомбината на ТИХ и половината учители бяха руснаци и украинци...
За крими събитията ще си замълча - да си останат в миналото...
Иначе в повечето къщи ключовете стояха под изтривалките. Но не само в Димитровград /Мите-касаба, както го знаеха старите хора/.
Поздрави и нека да не си затваряме очите.
цитирай
5. bojinkata - Божо, дау, но всички тези негативи ...
28.09.2021 12:29
Божо, да, но всички тези негативи можеше да се поправят при едно национално отговорно управление! Но за съжаление кукловодите ни сложиха за управници бивши монарси и комуняги като "царя" и пожарникаря!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bojinkata
Категория: Новини
Прочетен: 5386407
Постинги: 3598
Коментари: 5838
Гласове: 6715
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031